نکاتی که اسکوی از عباس کیارستمی آموخت


آفتاب نیوز :

جلسه انتخابی «فیلم مستند از راه دور» عصر یکشنبه 9 مهرماه با حضور مهرداد اسکویی و حمیدریزو فتورچیان در شهرک سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای این نشست مهردودی اسکویی کارگردان فیلم گفت: فیلم مستند شباهتی به فیلمسازی ندارد. در مستند متوجه شدم که باید با شخصیت ها ارتباط برقرار کنم.

وی ادامه داد: کارگردان خوب امروز این نیست که به یک ایده یا داستان خوب فکر کند و آن را بسازد. یکی از دلایلی که وارد فیلمسازی از راه دور شدم، توصیه هایی بود که از عباس کیارستمی یاد گرفتم.

Squee افزود: “من دقیقاً می دانم که در جزئیات کار چه کاری می خواهم انجام دهم. وقتی موقعیت خود را به عنوان کارگردان در محل کار حفظ می کنید، فرصت های بیشتری به فیلم خود می دهید که باعث موفقیت شما می شود.

اسکویی در ادامه بیان کرد: مستند بودن یک نکته خاص دارد و آن تکرار است. در 15 سال و قدم به قدم در فیلم هایم سعی کردم کارگردان را حذف کنم یا تا حد امکان خودم را حذف کنم و بگذارم قهرمان فیلم تصویرش را بگیرد و اطلاعات بدهد. Remote Filmmaking یک استودیوی تک نفره است. توصیه می کنم هنگام عکاسی از راه دور تا حد امکان عکس ها و زوایای بیشتری داشته باشید.

وی افزود: یکی از مهم ترین قسمت های فیلمسازی تدوین است و همچنین باید درک عمیقی از تکنولوژی مورد استفاده داشته باشید.

اسکویی تاکید کرد: داوری جشنواره ها را به عشق دیدن فیلم های جدید و کشف ذهن ها و احساسات مختلف پذیرفتم تا ببینم فیلمسازان مختلف چگونه دنیای خود را خلق می کنند.

او گفت: نحوه زندگی شما بسیار مهم است و دانستن اینکه چگونه فناوری می تواند به شما کمک کند. وقتی می خواهید چیزی خلق کنید، باید صبور باشید و بگذارید شکل بگیرد. ما در مستند استوری بورد نداریم و باید بدانیم چطور با استفاده از تکنولوژی فیلم بسازیم، خیلی مهم است.

اسکویی در پایان این نشست گفت: من عاشق سازنده مستند و داستان هستم. محال است که فیلم من داستان نداشته باشد. به نظر من سینما در طول زمان پیشرفت می کند و فلسفه و شکل زمان در فیلم مهم است. وقتی در مستندات عکس می گیرید، در حال گرفتن عکسی از دنیای درونی خود هستید. همچنین معتقدم ایجاد احساس ناب به ویژه در قالب مستند درجه یک است.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما