asnubanner

تابلو فرش دستباف

در فرش‌های دستباف تعداد گره‌های یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در ارزش‌گذاری این کالا گران‌بها موثر است. هر اندازه که تعداد گره‌ها در مترمربع بیشتر باشد، تابلو ارزشمند‌تر خواهد بود. رنگ یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که در بافت این کالا گران‌بها در نظر گرفته می‌شود. رنگ‌های طبیعی ارزشمندی یک فرش را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهند. برای فروش تابلو فرش زیبا و قدیمی خود می‌توانید به فروشگاه های لوازم آنتیک، مراجعه کنید و با یک قیمت توافقی و منصفانه، اقدام به فروش تابلو فرش خود نمایید. همچنین برای فروش تابلو فرش خود می‌توانید به وب سایت‌های فروش وسایل مانند سایت دیوار مراجعه کنید.

  • در بین مناطق بافت تابلو فرش، استان های غربی و شمال غربی ایران دارای باکیفیت ترین نوع پشم می باشند.
  • برای جلوگیری از بیدزدگی تابلوفرش دستباف می‌ توانید از پودر یا قرص نفتالین استفاده کنید.
  • در شاخه تابلو فرش وب سایت ایفرش، هم می توانید نفیس ترین تابلو فرش های دستباف آماده فروش را با بهترین قیمت خریداری نمایید و هم می توانید در بخش کارگاه قالیبافی ایفرش، طرح مورد نظر خود را سفارش بافت دهید.
  • زمانی که برای خرید تابلو فرش به فروشگاهی مراجعه می‌کنید، فروشنده سعی دارد شما را مجاب به خرید نماید، گوش دادن به فروشندگان مفید است، ولی بهتر است در انتخاب دقت کنید و متناسب با بودجه و سلیقه‌ی خودتان تابلو را تهیه کنید.

اگرچه شهرهایی همچون شیراز، تبریز، یزد و اصفهان در زمینه تولید تابلو فرش‌های دستباف فعالیت داشته اما اصالت تابلو فرش‌های شهر سردرود در نوع خود بی‌نظیر است. می‌توان گفت که ظرافت و زیبایی منحصر به فردی که در فرش‌ها و تابلو فرش‌های این ناحیه به چشم می‌خورد، نشات گرفته از طبع بلند مردمان این سرزمین است. قيمت فرش دستباف ماهی 40 رج تابلوفرش دستباف تبریز طرح دخترسکوت، از طرح های جدید بافته شده  ، اثر استاد ناصری زاده .دارای ام.. از طرح های جدید بافته شده  تابلو سبد گل از بافته های شهر معروف ت.. در حال حاضر تابلو فرش‌ها جز وسایل زینتی نفیس و ارزشمند است که حتی به عنوان هدیه‌ای گرانبها و ماندگار نیز از آن‌ها استفاده می‌شود.

تابلو فرش دستباف کد 14 طرح پاییز در کوچه باغ

توجه داشته باشید که در این مورد نیز ماشینی یا دستباف بودن فرش شما تفاوتی ندارد. زمانی که برای خرید تابلو فرش به فروشگاهی مراجعه می‌کنید، فروشنده سعی دارد شما را مجاب به خرید نماید، گوش دادن به فروشندگان مفید است، ولی بهتر است در انتخاب دقت کنید و متناسب با بودجه و سلیقه‌ی خودتان تابلو را تهیه کنید. دقیقا به همین علت است که تابلو فرش های ماشینی نسبت به تابلو فرش های دستی از قیمت و ارزش کمتری برخوردارند. اما از آنجایی که صنایع دستی نسبت به نوع ماشینی نیاز به زحمت و تلاش بیشتری دارند، تابلو فرش های دستباف  نسبت به ماشینی از ارزش و قیمت بیشتری برخوردارند. شاید باورتان نشود اما طراحی‌های فرش دستباف به اندازه‌ای متنوع است که به سختی می‌توانید ۲ فرش مشابه را بیابید.

ابلو فرش دستبافت مدل عروسی خوبان کد ۳۲۳۴۳۶۷

با نگاهی به این ترفندها کار تشخیص و خرید این تابلوها برای شما آسان می ‌شود. درواقع این الیاف کاملا طبیعی هستند و مزایای بسیاری دارند که درخشندگی بی ‌نظیر، ماندگاری و کیفیت بالای بافت از جمله آن‌  ها محسوب می ‌شود. باید گفت بهترین و باکیفیت ‌ترین نوع فرش ‌ها آن ‌هایی هستند که از الیاف طبیعی برای بافت استفاده می ‌کنند. یک نکته خیلی مهم هنگام خرید این می باشد که ترجیحاً تابلو فرش قاب نشده را خریداری کنید و سپس خودتان اقدام به قاب کردن آن کنید. گفتیم تابلوهای فرش را در دو دسته اصلی دستباف و ماشینی تقسیم بندی می کنند که هرکدام دارای ویژگی های خاص خودشان می باشند.

۴- آب و رطوبت دشمن کشنده تابلو فرش ها

این تابلوفرشها در رنگ بندی های متنوع و خیره کننده ای بافته می شوند. طبیعی است که هرچقدر تراکم گره بیشتر باشد فرش کیفیت مطلوب‌تری دارد. اما کارشناسان هنری در مورد فرش‌های دستباف عشایری میزان تراکم گره را در کیفیت فرش موثر نمی‌دانند. به دلیل این که شاخص‌های کیفیت این فرش‌ها با فرش‌های کارگاهی و شهری متفاوت هستند. البته در بعضی از فرش‌های دستبافی که عشایر می‌بافند، از پشم هم استفاده می‌شود.

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما