آموزش سئو خارجی سایت و افزایش رتبه گوگل راهنمای عملی از صفر تا صد فرادرس مجله‌

این دقیقاً همان کاری است شما باید انجام دهید تا دیگران درباره برند شما صحبت کنند، از زبان شما نقل‌قول بگویند و در آخر به شما لینک دهند. در ادامه مجموعه‌ای از تکینک‌های کارآمد و جدیدی را که در سال ۲۰۲۳ برای لینک‌سازی مورد استقبال متخصصان سئو قرار گرفته است، مرور خواهیم کرد. برای انجام رپورتاژ آگهی، می‌توانید از سایت‌هایی که خدمات انتشار آگهی ارائه می‌دهند، استفاده کنید.

البته استراتژی صحیح و بررسی دقیق رفتارهای یک کاربر می‌تواند در قدرتمندتر کردن این صفحات فرود کمک کند. اگر با تکنیک های بهینه سازی وب سایت آشنایی داشته باشید، حتماً تا به حال اصطلاحاتی مانند «لینک داخلی» و «لینک خارجی» را شنیده اید. لینک داخلی به لینکی گفته می شود که یک صفحه از وبسایت شما را به صفحه دیگری از صفحات سایت خودتان ارجاع می دهد. با این کار بخشی از اعتبار صفحه اول به صفحه دوم منتقل شده و بازدید کنندگان را برای ورود به صفحه دوم تشویق می کند. در این یادداشت به تعریف و کاربردهای لینک دهی داخلی (Internal Linking) می پردازیم.

همچنین می‌توانید با فعالیت و یا تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، کاربران را به وب‌سایت خود هدایت کنید. رپورتاژ آگهی به معنای انتشار آگهی در وب‌سایت‌های مختلف با هدف افزایش دسترسی و معرفی محصول یا خدمات شما به مخاطبان است. این روش از ابزارهای مهم بازاریابی اینترنتی است که معمولا با پرداخت هزینه انجام می‌شود. با انتشار آگهی در سایت‌های معتبر و پربازدید، افراد بیشتری با محصول یا خدمات شما آشنا می‌شوند.

در واقع اگر کسب‌وکار محلی داشته باشید و بخواهید رتبه آن را در محدوده مدنظر افزایش دهید، بهره بردن از این ارجاع‌ها به شما کمک زیادی می‌کند. این معیار هم برای ظاهر شدن در بخش «Snack Pack» و هم برای افزایش ترافیک ارگانیک صدق می‌کند. معیارهای متفاوتی در سئو خارجی مؤثر هستند که می‌توان آن‌ها را به دو دسته «معیارهای مرتبط با لینک» و «معیارهای غیرمرتبط با لینک» تقسیم‌بندی کرد.

لینک دهی زیاد به صفحات کم اهمیت

لینک‌هایی که ساخته شده‌اند باید طبیعی به نظر برسند، طوری که فقط با هدف ارائه تجربه کاربری بهتر تدوین شده باشند، نه برای جذب کاربر به هر قیمتی. هنگامی که وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما لینک می‌دهند، این کار به موتورهای جستجو نشان می‌دهد که وب‌سایت شما یک منبع معتبر و ارزشمند است. یک بار سئوی داخلی برای همیشه ، بررسی ساختار صفحات سایت شما ، سئوی تکنیکال ، سرعت لود ، تمرکز صحیح بر روی کلمات کلیدی و هدف گذاری با دقت .

  • در واقع ربات ها یا الگوریتم های گوگل، لینک خارجی را یک دیدگاه مثبت از سوی کاربران یا شخص ثالث قلمداد می کنند.
  • اگر میخواهید یک لینکسازی اصولی انجام شود و گوگل هیچ گونه شک و شبهای به سایت شما نداشته باشد، بهتر است قضیه لینک سازی را چند ماه بعد از راه اندازی سایت آغاز کنید، اگرچه شما میتوانید از روز اول نیز لینک سازی انجام دهید.
  • ما چندین ابزار پشتیبانی را آزمایش کردیم و قطعا یکی از بهترین ها در این زمینه است.
  • سئو مجموعه ای از اقدامات است که به جلب توجه موتورهای جست و جو از طریق بهبود کیفیت سایت و در نتیجه افزایش رتبه سایت در گوگل کمک می کند.
  • این لینکها کاربران را به صفحات مهمی مثل صفحه تماس با ما، صفحه درباره ما و صفحه پرسشهای متداول هدایت میکنند که هر بازدیدکننده ممکن است بخواهد بهطور ناگهانی از آنها بازدید کند.

به عنوان مثال، اگر وب‌سایت هدف در مورد پخت و پز است، لینکی از یک وبلاگ مرتبط با غذا یا وب‌سایت دستور پخت غذا بسیار باارزش‌تر از لینکی از یک وب‌سایت خبری است. لینک سازی خارجی و سئو داخلی حرفه ای سایت ، مشاوره در چینش سایت به بهترین سبک ممکن و بررسی صفحات شما تخصص ماست. دقت داشته باشید لغت یا عبارتی که انتخاب می کنید باید با مقاله ای که به آن ارجاع داده می شود مرتبط باشد چرا که این کار به گوگل کمک میکند تا از محتوای مطلب شما مطلع شود. از طرفی دیگر با خواند این لغت مخاطب تصمیم می گیرد که روی لینک کلیک کند و مطلب را بخواند یا خیر.

موفقیت در سئو سایت و بهبود جایگاه سایت از نظر بازدید، نیازمند تلاش زیادی می باشد. بلکه باید باید دائما علم خود را در حوزه فروش اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ بروز نگاه داشت. به این نوع سئو سایت، سئو محتوا گفته می شود که در ادامه به توضیح بیشتر آن می پردازیم. در نتیجه با انجام این تکنیک در بیشتر مواقع توسط گوگل جریمه خواهید شد و به اصطلاح “Google Penalty” می شوید. پس می توان نتیجه گرفت در صورتی که استانداردهای سئو تکنیکال رعایت شوند و بتوانیم محتوای ارزشمندی را تولید کنیم، می توان جایگاه سایت را در سرچ گوگل ارتقا داد که افزایش آمار بازدیدکنندگان را به همراه خواهد داشت. هر چه تعداد سایت­های بهینه شده توسط شرکت یا فرد متخصص بیش­تر باشد از اعتبار بالاتری هم برخوردار است.

پست های جایزه داره در اکثر مواقع کاربران را جذب خود می کند و آنها را به کاری که می خواهید، وادار می سازد تا در ازای آن، جایزه بگیرند. این کار موجب می شود، کاربران مطالب شما را تا پایان بخوانند و برای دیدن نتایج قرعه کشی و دریافت جایزه بیشتر به وب سایت شما سر بزنند. به گفته گوگل، سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی مانند تعداد دنبال‌کنندگان و لایک‌ها و به‌اشتراک‌گذاری‌ها تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی صفحات ندارند. زیرا تقلب در این نوع از سیگنال‌ها ساده است (برای مثال افراد با مبلغ کمی می‌توانند دنبال‌کننده بخرند) و نمی‌توان به آن‌ها به عنوان معیارهایی قابل اعتماد برای رتبه‌بندی استناد کرد. به گفته وب‌سایت MOZ، نقد و بررسی یا Reviewها سومین معیار مهم برای رتبه‌بندی وب‌سایت در نتایج بخش Snack Pack و پنجمین معیار مهم برای افزایش ترافیک محلی ارگانیک است.

کسانی هم که استراتژی کلاه خاکستری را پیش می‌گیرند، علاوه بر تلاش برای کسب لینک به‌روش‌های طبیعی، سعی در ساخت لینک به روش‌هایی که طبیعی جلوه کند نیز دارند. لینک‌سازی از طریق انتشار رپورتاژ، لینک پرومکس، پست‌های مهمان، لینک‌سازی در فروم‌ها و دایرکتوری‌ها و … روش‌هایی هستند که پیش‌گیرندگان استراتژی کلاه خاکستری در لینک‌سازی خارجی از آن استفاده می‌کنند. لینک‌ خارجی که به آن‌ بک‌ لینک نیز گفته می‌شود، یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر در سئوی خارجی سایت است.

ر بالای سایت خود

سعی کنید چند لینک مختلف را زیر هم قرار ندهید آن‌ها را به صورت پراکنده در تمام محتوا جاری کنید. لینک‌های فالو همان لینک‌هایی هستند که از صفحه‌ای دیگر به سوی صفحه مقصد انجام گرفته‌اند. لینک سازی منوی سایت یکی از رایج‌ترین روش‌های لینک سازی است که به ناوبری سایت نیز معروف است و امکان چیدمانی مرتب و دسته بندی شده را برای دسترسی به صفحات مهم سایت به شما خواهد داد. البته در اغلب موارد تمام صفحات سایت را نمی‌توان در منو قرار داد؛ اما امکان لینک سازی به بخش‌های اصلی قطعاً ضروری است. به عنوان مثال در منو لینک مقالات آموزشی سایت را قرار می‌دهید و سپس در آن صفحه لینک مطالب خود را به ترتیب تاریخ قرار خواهید داد. سئو کلاه سفید به تکنیک هایی اشاره دارد که شامل استراتژی ها و راه حل هایی است که از قوانین موتورهای جستجو پیروی می کند.

ارجاع به سایت‌های تبلیغاتی و غیرحرفه‌ای، ضربه بزرگی به اعتماد خواننده و رتبه سایتتان می‌زند. درصورتی‌که مجبور به چنین کاری شدید؛ حتما از تگ نوفالو (No Follow) استفاده کنید. به‌این‌ترتیب، خزنده‌های گوگل متوجه می‌شوند که محتوای مقصد، ارتباطی با محتوای شما نداشته و نباید به آن اعتباری منتقل کنند.

  • یکی از مواردی که امروزه بسیاری از وب سایت ها و کسب و کار ها از آن استفاده می کنند و محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد، مطالب ویروسی است.
  • با این کار بخشی از اعتبار صفحه اول به صفحه دوم منتقل شده و بازدید کنندگان را برای ورود به صفحه دوم تشویق می کند.
  • اگر مطلب شما بتواند مخاطب‌های زیادی را جذب کند، احتمالاً آنها برای بررسی سایر مطالب شما به بلاگ شما سر می‌زنند و علاوه بر دریافت بک لینک، ترافیک ورودی سایت شما هم افزایش پیدا می‌کند.
  • در این فرآیند از یک کلمه کلیدی به نام انکرتکست استفاده می‌شود که لینک سایت خارجی روی آن قرار می‌گیرد.

با این روش، احتمال دارد کاربران بیشتری آن مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارند یا در سایت خود منتشر کنند و در نتیجه به شما هم به‌عنوان منبع معتبر لینک دهند. برخی از مقاله‌هایی که مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرند، آن‌هایی هستند که درباره موضوعی نظر شخصی داده‌اند و از تجربه و عقایدشان مطلبی منتشر کرده‌اند. دقیقا یکی از مواردی که باعث می‌شود محتوایی توسط دیگران لینک دریافت کند و در جاهای مختلفی منتشر شود، نظرات و توصیه‌های خود نویسنده است که باعث شده است آن مطلب اعتبار و ارزش ویژه‌ای پیدا کند. اما وقتی فرد دیگری هم در انتشار آن به شما کمک می‌کند، فرصت بیشتری دارید تا محتوایتان را در معرض دید قرار دهید و بک لینک‌های بیشتری دریافت کنید. پروژه جمع‌آوری دیتا با استفاده از تحقیقات میدانی و نظرسنجی، فعالیتی ارزشمند و بسیار کاربردی است که در اغلب اوقات موردتوجه متخصصان، مشتریان و رقبا قرار می‌گیرد.

القای حس ارزش به مخاطبارائه لینک‌های خارجی معتبر و مفید، به‌طوری‌که واقعا به خواننده شما منبعی ارزشمند ارائه کرده و او را از جستجوی مجدد در گوگل بی‌نیاز کنند؛ قطعا تجربه کاربری او را بهبود می‌بخشد. به‌این‌ترتیب، مخاطب قطعا احساس خواهد کرد که تولیدکننده محتوا برای او ارزش قائل شده است. علاوه بر این، مخاطبان قطعا در وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌های شخصی و شبکه‌های اجتماعی‌شان به شما لینک خواهند داد.

محتوای عاطفی از جذابیت هایی مانند شادی، ترس، خوش بینی، غم، شوخ طبعی و نیاز ذاتی به تعلق برای برانگیختن پاسخ مخاطبان استفاده می کند. کسب‌وکارهایی تصمیم دارند فعالیتشان را در خارج از کشور گسترش دهند و با نمایش در نتایج جستجوی وب خارجی، کاربر و مشتری غیرایرانی جذب کنند. انتشار رپورتاژ خارجی یکی از روش‌های بهبود سئوی سایت در وب (انگلیسی) جهانی است. انتشار این نوع رپورتاژ آگهی می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا به راحتی در سرچ‌های مرتبط با حوزه کسب‌و کار در صدر نتایج جست‌وجو کشور هدف قرار بگیرند.

گفته می‌شود که لینک‌هایی با ترافیک ارگانیک زیاد، از لینک‌های بدون ترافیک طبیعی یا با ترافیک کم رتبه بهتری دارند. اگر صفحات لینک‌دهنده کم‌ترافیک به موضوع مطلب شما ارتباط دارند یا معتبرند، همچنان می‌توانید از طریق آن‌ها بک‌لینک‌ بسازید. «فروم» (Forum) که در زبان فارسی به آن انجمن یا تالار گفتگو نیز گفته می‌شود، فضایی مختص کسب اطلاعات و پرسش و پاسخ کاربران است.

اما بیشتر از همه این‌ها لینک سازی داخلی اهمیت دارد و مزایای به مراتب بیشتری را برای سایت شما ایجاد خواهد کرد؛ البته به شرط آن‌که نکات گفته شده در ادامه این مقاله را در انجام این کار رعایت نمایید. پس از خواندن مطالب مرتبط با آموزش سئو خارجی ممکن است تصور کنید که سئو خارجی از سئو داخلی دشوارتر است، زیرا بسیاری از معیارهای تأثیرگذار در آن تحت کنترل شما نیست. اما باید بدانید که نتیجه این نوع از بهینه‌سازی بر رتبه‌بندی شما تأثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. یکی از مهم‌ترین آن‌ها لینک سازی خارجی است که زیرمجموعه سئوی خارجی قرار می‌گیرد. این تکنیک، درواقع، منابع ترافیک شما را از حد موتورهای جستجو فراتر برده و با توجه به اعتباری که وب‌سایت میزبان یا مرجع دارد، بر قدرت دامنه و صفحه شما نیز اثرگذار است.

در واقع وقتی لینک صفحه جدیدی در صفحه‌ای پردازش و ایندکس شده قرار می‌گیرد، گوگل به سادگی آن صفحه را پیدا کرده و در ایندکس خود قرار خواهد داد. یکی از مهمترین مزایای سئو برای شما افزایش فروش، سود و ارتقاء کسب و کار شماست. سئو باعث می شود مشتریان به فروشگاه آنلاین شما بیایند یا از شما خرید کنند. گوگل اشاره به نام برندها را به دو دسته «Express Link» و «Implied Link» تقسیم می‌کند. دسته اول به اشاره‌هایی گفته می‌شود که شامل لینکی برای رسیدن به منبع هستند و دسته دوم آن نوع از اشاره‌هایی است که لینک منبع در آن‌ها وجود ندارد. در واقع گوگل می‌داند که بیشتر افراد، اغلب بدون لینک کردن برندها به آن‌ها در مطالب اشاره می‌کنند و در معیارهای رتبه‌بندی الگوریتم‌ها به این موضوع نیز توجه کرده است.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

چیزی که شاید بسیاری از شما پیشاپیش آن را می‌دانید؛ اما بهتر است با یک تعریف ساده، جامع و یکپارچه به اصل مسئله بپردازیم. در واقع لینک سازی داخلی اتصال هر صفحه از سایت شما به صفحه دیگری از همان سایت است که با هدف انتقال کاربران از صفحه‌ای به صفحه دیگر سایت انجام می‌گیرد و سبب افزایش بازدید صفحه و در نتیجه افزایش بازدید سایت شما خواهد شد. سئو یک زمینه پیچیده و همیشه در حال تغییر است، بنابراین همکاری با کارشناسان سفارش بک لینک متخصص در این زمینه بسیار مهم است، وبسایت شما در هر زمینه و با هر موضوعی ، به خدمات سئو حرفه ای نیاز دارد. شرکت سئو در بسیاری از برندها و صنایع مختلف تجربه دارد و می تواند تجزیه و تحلیل کند که کدام استراتژی بهترین کارایی را برای موفقیت سایت شما دارد. با استفاده از خدمات شرکت سئو می توانید مطمئن باشید که وب سایت شما همیشه با آخرین الگوریتم ها سازگار است و می توانید به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید.

برای افزایش زمان ماندن کاربر در صفحه، لینک‌های خارجی را برای باز شدن در یک تب جدید تنظیم کنید. با این کار احتمال نارضایتی مخاطب، برای از دست دادن محتوایی که در حال مطالعه آن بوده است را نیز کاهش می‌دهید. تعریف لینک سازی خارجی با تعریف لینک خارجی یا External Link گره خورده است.

  • همچنین بر اساس بررسی‌های ‌سایت searchenginejournal هر بک‌لینک به‌طور متوسط، بین 3 تا ۱۲ ماه اثر خود را خواهد گذاشت.
  • پس با لینک دهی داخلی کاری کنید که بازدید کنندگان با یک کلیک بتواند به این مطلب دسترسی پیدا کنند.
  • هدف این استراتژی، یافتن لینک‌های خراب و تماس با منبع اصلی لینک برای جایگزینی مطالب است.
  • از آنجایی که اشاره به نام برندها از معیارهای سئو خارجی است، بهتر است برای جذب ترافیک از این روش تلاش کنیم.
  • بنابراین سعی کنید هیچ صفحه‌ای را بعد از ایجاد بدون لینک باقی نگذارید و اگر هم اکنون چنین صفحاتی دارید، حتماً آن‌ها را شناسایی کرده و با استراتژی‌ای درست برای همه آن‌ها لینک سازی داخلی انجام دهید.

بر مبنای این تعریف مشاهده میکنیم که لینکهای داخلی در سئو ارزش زیادی دارند. این لینکها کاربران را به صفحات مهمی مثل صفحه تماس با ما، صفحه درباره ما و صفحه پرسشهای متداول هدایت میکنند که هر بازدیدکننده ممکن است بخواهد بهطور ناگهانی از آنها بازدید کند. لینکهای داخلی متنی در داخل متن و محتوای صفحات قرار میگیرند و کاربرد اصلی آنها هدایت کاربران به صفحات دارای محتوای مرتبط است. UGC به معنی محتوای تولید شده توسط کاربر هست و میشه از اون برای علامت گذاری پیوندهای درج شده در محتوای تولید شده توسط کاربران یه وب سایت استفاده کرد.

اما این به چه معناست؟
این به این معنی است که ما نباید سر یک زمان یا یک تایم مشخصی برای وبسایت خود لینک بسازیم. مثلا فقط روزهای جمعه را به لینک سازی اختصاص بدیم یا سر یک ساعت مشخص برای وبسایت خود لینک بسازیم. صفحات بدون لینک که به آن‌ها صفحات Orphan یا یتیم نیز نیز گفته می‌شود، صفحاتی هستند که از زمان ایجاد تا به حال از هیچ صفحه دیگری به آن‌ها لینک نشده است.

بک لینک‌ها ارتباطاتی هستند که از سایت‌های دیگر به سایت شما ارجاع می‌دهند. این ارجاعات می‌توانند توانایی شما در رتبه‌بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو را بهبود بخشند. خرید بک لینک به معنای خرید بک لینک‌هایی است که قبلاً برای سایت شما ایجاد شده‌اند. استفاده به‌اندازه از لینک خارجییکی از مهم‌ترین اصول لینک سازی خارجی، توجه به تعداد لینک‌ها در یک محتواست.

برای این منظور باید اطمینان حاصل کنید که سایت، محتوای اسپم و تبلیغات بیش‌ازحد منتشر نکرده و توسط گوگل جریمه نشده است. برای این منظور می‌توانید از ابزارهایی مانند Sucuri SiteCheck ،Moz Spam و NetPeak Checker استفاده کنید. در بسیاری از موارد این اتفاق رخ می‌دهد که یک وب‌سایت، از برند شما در محتوای خود نام می‌برد اما به سایت شما لینک نمی‌دهد. در این مواقع می‌توانید به صاحب وب‌سایت اطلاع دهید و از او بخواهید تا روی اسم برند شما به شما لینک بدهد. ایکس سئو با بهترین قیمت و با کیفیت ترین خدمات به شما در فرآیند سئو سایتتان کمک خواهد کرد ، جای نگرانی نیست .

برای دریافت مشاوره و راهنمایی و قیمت گذاری پروژه سئو سایت خودتان با ما تماس بگیرید . برای اولین بار در سئو ایران ، با پرداخت مرحله به مرحله در خدمات سئو ما و دیدن نتایج هر مرحله پس از پرداخت نگران از دست رفتن یا تضمین سئو سایت خود نباشید . گوگل برای کمک به شما در بازاریابی محصولات یا خدماتتان یک سرویس آنلاین تبلیغاتی به نام گوگل ادوردز (Google AdWords) را در موتور جستجوی گوگل… اگرچه درک اصول سئو بیش از چند هفته طول نمی کشد،اما تسلط بر سئو به میزان تلاش شما بستگی دارد که ممکن است ماه ها یا حتی سال ها طول بکشد.

  • لینک سازی خارجی نقش بسیار پررنگی در افزایش اعتبار سایت و رسیدن به نتایج اولیه در صفحات گوگل دارد.
  • بسیاری از وبلاگ‌ها بخش نظرات خود را روی nofollow تنظیم می‌کنند تا از اسپم نظرات ربات‌ها و افرادی که در گفتگو مشارکت نمی‌کنند جلوگیری کنند.
  • ویژگی اصلی سئو که بسیاری از کسب و کارها آن را فراموش می کنند، توانایی این ابزار در افزایش اعتبار کسب و کار است.
  • همچنین تمامی نکات گفته شده در این مقاله را نیز به عنوان قوانین اصلی لینک سازی داخلی سایت به عنوان راهنمایی برای انجام هر چه بهتر این کار در نظر داشته باشید.

برای سفارش لینک سازی حرفه ای خارجی و داشتن بهترین پلن های سفارش بک لینک با ما در تماس باشید. با افزایش رقابت در حوزه‌های مختلف، اهمیت کسب رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو به بخشی جداناپذیر از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال هر کسب‌وکار تبدیل شده است. از آنجا که لینک سازی یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های سئو برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو محسوب می‌شود، آموزش لینک سازی خارجی به عنوان یکی از موضوعات مهم در دنیای دیجیتال و سئو، بسیار مفید واقع می‌شود. در این مطلب به آموزش کامل لینک سازی در سئو، اهمیت و اصول آن خواهیم پرداخت. تا پیش از رونمایی گوگل از الگوریتم پنگوئن در سال 2012 کافی بود انکرتکست شما برای لینک سازی داخلی همان کلمه کلیدی صفحه مقصد باشد تا رتبه و امتیاز مطلوب کسب شود. گاهی طولانی شدن یک انکر تکست باعث عدم توجه کاربر می‌شود؛ حتی اگر آن را بولد، رنگی و چشم نواز کرده باشید.

خزنده‌های گوگل علاوه‌ بر بررسی جزئیات سئوی داخلی صفحات، به دنبال بک لینک‌های قوی و مرتبط آن صفحه نیز می‌گردند. هر چقدر سایت بک‌لینک‌های قدرتمند و ارزشمند بیشتری داشته باشند، اعتبار بالایی به صفحات تزریق می‌شود و در نتیجه رتبه بهتری نصیب سایت خواهد شد. همچنین بک‌لینک‌ها یکی راه‌های افزایش ترافیک رفرال (Referral) سایت شما هستند. لینک سازی خارجی جنبه مهمی از سئو محسوب می‌شود و به همین دلیل اصول لینک سازی مختلفی وجود دارد که باید هنگام افدام برای دریافت لینک به آن‌ها توجه داشته باشید.

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما